چرا کاغذ در دستگاه کپی گیر می کند
نوشته شده توسط : soraya

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی مشکلی است که ممکن است برای هر یک از کاربران این دستگاه اتفاق بیفتد. در این صفحه به بررسی دلایل گیر کردن کاغذ و راه های جلوگیری از این مشکل می پردازیم. گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی موجب می گردد، دستگاه دیگر نتواند به فعالیت خود ادامه دهد. در صورتی که این اتفاق مرتب تکرار شود باید نسبت به سالم بودن دستگاه دچار تردید شد. اما اگر این مشکل گاهی تکرار شود نیازی به نگرانی نیست.در واقع بروز هرازگاه این اتفاق عادی و نرمال است.

درصورتی که گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی تکرار شود ضروری است برای رفع این مشکل دست به کار شد و دستگاه را به دست تکنسین های مجرب سپرد. رفع این مشکل در اکثر مواقع نیاز به تعمیر فوق تخصصی ندارد. اما در صورتی که ایراد پیش آمده به خاطر بروز مشکلات پیچیده ای در دستگاه باشد، باید محصول را برای تعمیر به دست کارشناس متخصص سپرد.

علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی | رفع مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی

چرا کاغذ در دستگاه کپی شارپ مچاله می شود؟

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ یکی از رایج‌ترین اشکالات در حین کار با دستگاه کپی است که در نهایت موجب مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی می گردد. بروز این ایراد می‌تواند علل مختلفی نظیر وزن و جنس کاغذ داشته باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند.

موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید. در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد و کاغذ در دستگاه کپی مچاله شد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید.

اما اگر مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر دستگاه کپی، به یک متخصص مراجعه کرد.

علل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی و اقدامات لازم

 با توجه به تجربه کارشناسان و مهندسان ما، گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی ممکن است به علل مختلفی روی دهد که پی بردن به هر یک از این علل نیازمند بررسی دستگاه توسط یک کارشناس خبره و کارآزموده است. لیکن برخی از این علل ساده و عادی بوده و کاربران می توانند با اندک دستکاری، آنها را رفع نمایند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

درباره علت گیر گردن کاغذ در دستگاه کپی نیز همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است! بنابراین نکات آتی را در نظر داشته باشید:

از کاغذهای تاخورده، مرطوب، یا پیچ و تاب خورده استفاده نکنید. هرگز انواع مختلف کاغذ را باهم در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. هرگز بیش از اندازه کاغذ در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. مطمئن شوید که سطح کاغذ زیر علامت ظرفیت کاغذ در داخل سینی باشد.

علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی ممکن است وزن و جنس کاغذ باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، بسیار بیشتر مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند. (برای شناخت نوع مناسب کاغذ برای دستگاه خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده مراجعه فرمایید).

یکی از راهکارهای موجود جهت رفع اشکال گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی آن است که کاغذ را به اصطلاح باد داده، سپس آنرا در سینی وارونه کنید. کاغذ موجود در سینی را با کاغذهای جدید تعویض کنید. در صورت لزوم، هادی های کاغذ را بررسی و تنظیم کنید.

موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید.

آموزش تعمیر تاچ تبلت لنوو

اگر سند در دستگاه قرار نمی گیرد، ممکن است لازم باشد پد لاستیکی ADF تعویض شود؛ برای این منظور می توانید با نمایندگی اصلی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.

در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر کپی، به یک متخصص مراجعه کرد.

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

بررسی کنید که کاغذ کپی یا تکه هایی از آن بعد از بیرون آوردن کاغذ گیر کرده، درون دستگاه باقی نماند.

این نمایندگی برای دستیابی به مفهوم واقعی خدمات متمایز به سازماندهی خویش ادامه می‌دهد. بدین منظور کارشناسان این مرکز طی دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، گزینش شده‌اند و با تمامی قطعات و محصولات قدیمی و جدید دستگاه کپی آشنایی دارند. در این مرکز سرویس های مرتبط با این دستگاه کپی پذیرد که با حضور در دوره های تخصصی تعمیر، تسلط کاملی بر ساختار فنی و نرم افزاری تمامی دستگاه های کپی یافته اند و قادر هستند تا با استفاده از جدیدترین متدها و ترفندهای تعمیر اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها نظیر گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی را مرتفع سازند.

 

تعمیر فتوکپی

 





:: برچسب‌ها: تعمیر فیوزینگ,تعمیر کاغذکش فتوکپی,تعمیر پاور فتوکپی,تعمیر در محل,قیمت تعمیر صفحه کلید ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: